Bij het brengen en ophalen van uw kind is er dagelijks ruimte voor overdracht, waarbij u de situatie van uw kind kunt bespreken met onze pedagogisch medewerkers. Eenmaal per halfjaar wordt u als ouder/verzorger uitgenodigd voor een gesprek over de ervaringen met uw kind in onze kinderopvang.
De oudercommissie bestaat uit ouders/verzorgers van kinderen in onze opvang. De ouders in de oudercommissie worden gehoord in kwesties die onze kinderopvang aangaan. Hiervoor worden minimaal vier vergaderingen per jaar georganiseerd. De agendapunten voor de vergadering worden vooraf bekendgemaakt.
Contact e-mailadres oudercommissie: oc@poppedeintje.nl
Bij kinderopvang Poppedeintje streven onze medewerkers ernaar om goede opvang te bieden. Toch kan het voorkomen dat u ergens niet tevreden over bent. Om eventuele problemen zo snel mogelijk op te lossen, hanteren we een klachtenprotocol. Hierin staat beschreven hoe onze medewerkers met klachten omgaan en bij wie u terecht kunt.
Als het niet mogelijk blijkt om het probleem intern op te lossen met onze pedagogisch medewerker en/of onze locatiemanager, heeft u de mogelijkheid het conflict voor te leggen aan de geschillencommissie. De geschillencommissie behandelt klachten van consumenten en oudercommissies over ondernemers in de kinderopvang met betrekking tot dagopvang (kinderen van 0-4 jaar) en buitenschoolse opvang (kinderen van 4-12 jaar) in kindercentra, gastouderbureaus en peuterspeelzalen. Voor meer informatie, bemiddeling en advies kunt u terecht bij het klachtenloket kinderopvang dat verbonden is aan de Geschillencommissie. Uiteraard is het ook mogelijk dat de ouder rechtstreeks contact opneemt met de geschillencommissie.
Voor informatie over de interne en externe klachtenprocedure kunt u terecht bij onze locatiemanager mevrouw Eva Helder.
Om een veilige en vertrouwde omgeving te creëren en te behouden, heeft kinderopvang Poppedeintje een aantal huisregels opgesteld. Deze huisregels zijn te vinden in het informatieboekje dat u ontvangt bij inschrijving van uw kind.